Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Internetové nástroje pro celoživotní vzdělávání v sektoru IT
Janková, Martina ; Jašek, Roman (oponent) ; Roudný, Radim (oponent) ; Slabý, Antonín (oponent) ; Rais, Karel (vedoucí práce)
V předkládané disertační práci (DP) je na základě zadaného tématu „Internetové nástroje pro celoživotní vzdělávání v sektoru IT“ vyjádřeno odpovídající pokrytí vytvořených dílčích výzkumných úkolů s aktivním řešením úloh na Fakultě podnikatelské VUT v Brně pro obor Řízení a ekonomika podniku (ŘEP), a to v souladu s vymezenou oblastí výzkumné a publikační činnosti. Pro systémové pojetí celého tématu DP byla vymezena oblast teoretických východisek, vyjádřena metodologie řešení systémových modelů vzdělávání na prostředcích Internetu a pro uvedenou praktickou výzkumnou činnost byl vybrán adaptabilní („učící se“) Podnik 1 jako referenční pro řešení dílčích praktických výzkumných úkolů) a byla vytvořena metodologie moderního přístupu k tvorbě modelů („pro moderní řízení a sdělování informací mezi systémy“) a modelování potřebného adaptabilního („přímo také zdokonalujícího se modelováním“) Internetového (a intranetového) prostředí podniků a jeho užití v procesu celoživotního vzdělávání znalostních pracovníků („lektorů“) Podniku 1 a možných dalších („znalostních pracovníků a uživatelů“) Podniků 2, 3,…, m tj. „podniků jako dalších zákazníků“ a to k aktivnímu vytvoření adaptabilního a moderního prostoru s možným užitím zdokonalovaných („nových a také moderních inteligentních a učících se“) prostředků informačních a komunikačních technologií (ICT) jak ze světa, tak z ČR a to především nových (a také vývojově perspektivních) Internetových nástrojů a prostředků pro řízení podniků, celoživotního vzdělávání v oblasti IT pracovníků podniků a nutného sledování požadované konkurenceschopnosti podniku působícího v sektoru dynamicky se rozvíjející IT. Systémově řešeným modelováním na počítačích je zde vyjádřena problematika vhodně zvolených internetových nástrojů v konkurenčním prostředí podniků, a dále je řešeno modelováním na počítači také nové pojetí modelování vedoucí k předpokládanému modernizování forem moderního elektronického celoživotního vzdělávání na nástrojích Internetu. Součástí práce je také vytvoření modelů na počítačích (PC) umožňujících porovnávání předpokládaných změn v konkurenceschopnosti podniků reagujících na přínosy vytvořené metodologie a vedoucí také i k předpokládanému zlepšení kvality řízení a ekonomiky podniků v podmínkách relativního zvyšování konkurenceschopnosti podniků. Řešení této moderní problematiky je prováděno na základě vhodné analýzy zvolených podniků a také odpovídajících řešenému tématu a řešeným cílům práce a také i informacím získaným z publikací v informačních zdrojích světa na Internetu i z virtuálních knihoven světa, vydavatelství, seminářů, sborníků a konferencí. Výsledky systémově pojaté analytické činnosti a řešení úkolů výzkumné práce jsem průběžně publikovala v článcích odborných a recenzovaných časopisů, sborníků a také v příspěvcích na konferencích. V těchto výsledcích výzkumu je systémově vyjádřena nová podstata řešení rozhraní sociálního a technického systému IT s vybranými prostředky internetových nástrojů pro celoživotní vzdělávání pracovníků působících v sektoru IT jako možný příspěvek do moderního vytváření učících se organizací.
Ředitel jako znalostní pracovník. Tacitní znalosti vybraných ředitelů základních škol v Praze
Kobrová, Anna ; Voda, Jan (vedoucí práce) ; Tureckiová, Michaela (oponent)
V bakalářské práci se podrobněji zabývám znalostním pracovníkem v oblasti školství s důrazem na tacitní znalosti, jejich dělení, sdílení a význam. Kromě teoretické analýzy informačních zdrojů v českém, anglickém a místy švédském jazyce, byly na základě rozhovorů se čtyřmi ředitelkami základních škol definovány tacitní znalosti, které jsem v práci rozdělila na tacitní znalosti intrapersonální, interpersonální a kontextově-specifické. Nejčastějšími tacitními znalostmi se ukázaly ty, které využíváme při práci s lidmi, ať už jsou to znalosti o jejich osobnosti, jenž můžeme využít při jejich motivování, srozumitelnému zadávání úkolů či jakékoliv další komunikaci, nebo např. znalosti o jejich rodinném, finančním či sociálním zázemí ovlivňující nejen jejich osobnost, ale i momentálně psychické a fyzické rozpoložení. Během rozhovorů bylo jako stimulátory použito 30 pojmů napsaných na kartách a následně byl rozhovor doplněn dotazníkem se škálováním použitých pojmů a několika osobními otázkami. Práce je určena ředitelům škol, kteří přicházejí na novou školu a chtějí se rychleji zorientovat nejen v explicitních znalostech týkajících se konkrétní školy, ale také v těch těžce rozlišitelných a osvojitelných - tacitních znalostech.
Internetové nástroje pro celoživotní vzdělávání v sektoru IT
Janková, Martina ; Jašek, Roman (oponent) ; Roudný, Radim (oponent) ; Slabý, Antonín (oponent) ; Rais, Karel (vedoucí práce)
V předkládané disertační práci (DP) je na základě zadaného tématu „Internetové nástroje pro celoživotní vzdělávání v sektoru IT“ vyjádřeno odpovídající pokrytí vytvořených dílčích výzkumných úkolů s aktivním řešením úloh na Fakultě podnikatelské VUT v Brně pro obor Řízení a ekonomika podniku (ŘEP), a to v souladu s vymezenou oblastí výzkumné a publikační činnosti. Pro systémové pojetí celého tématu DP byla vymezena oblast teoretických východisek, vyjádřena metodologie řešení systémových modelů vzdělávání na prostředcích Internetu a pro uvedenou praktickou výzkumnou činnost byl vybrán adaptabilní („učící se“) Podnik 1 jako referenční pro řešení dílčích praktických výzkumných úkolů) a byla vytvořena metodologie moderního přístupu k tvorbě modelů („pro moderní řízení a sdělování informací mezi systémy“) a modelování potřebného adaptabilního („přímo také zdokonalujícího se modelováním“) Internetového (a intranetového) prostředí podniků a jeho užití v procesu celoživotního vzdělávání znalostních pracovníků („lektorů“) Podniku 1 a možných dalších („znalostních pracovníků a uživatelů“) Podniků 2, 3,…, m tj. „podniků jako dalších zákazníků“ a to k aktivnímu vytvoření adaptabilního a moderního prostoru s možným užitím zdokonalovaných („nových a také moderních inteligentních a učících se“) prostředků informačních a komunikačních technologií (ICT) jak ze světa, tak z ČR a to především nových (a také vývojově perspektivních) Internetových nástrojů a prostředků pro řízení podniků, celoživotního vzdělávání v oblasti IT pracovníků podniků a nutného sledování požadované konkurenceschopnosti podniku působícího v sektoru dynamicky se rozvíjející IT. Systémově řešeným modelováním na počítačích je zde vyjádřena problematika vhodně zvolených internetových nástrojů v konkurenčním prostředí podniků, a dále je řešeno modelováním na počítači také nové pojetí modelování vedoucí k předpokládanému modernizování forem moderního elektronického celoživotního vzdělávání na nástrojích Internetu. Součástí práce je také vytvoření modelů na počítačích (PC) umožňujících porovnávání předpokládaných změn v konkurenceschopnosti podniků reagujících na přínosy vytvořené metodologie a vedoucí také i k předpokládanému zlepšení kvality řízení a ekonomiky podniků v podmínkách relativního zvyšování konkurenceschopnosti podniků. Řešení této moderní problematiky je prováděno na základě vhodné analýzy zvolených podniků a také odpovídajících řešenému tématu a řešeným cílům práce a také i informacím získaným z publikací v informačních zdrojích světa na Internetu i z virtuálních knihoven světa, vydavatelství, seminářů, sborníků a konferencí. Výsledky systémově pojaté analytické činnosti a řešení úkolů výzkumné práce jsem průběžně publikovala v článcích odborných a recenzovaných časopisů, sborníků a také v příspěvcích na konferencích. V těchto výsledcích výzkumu je systémově vyjádřena nová podstata řešení rozhraní sociálního a technického systému IT s vybranými prostředky internetových nástrojů pro celoživotní vzdělávání pracovníků působících v sektoru IT jako možný příspěvek do moderního vytváření učících se organizací.
Znalostní management a znalostní báze
Kybkalo, Anatoliy ; Slánský, David (vedoucí práce) ; Pour, Jan (oponent)
Tato diplomová práce se věnuje znalostnímu managementu, který se dostává čím dál rychleji do popředí zájmu firem v podnikatelské sféře. Teoretická část je rozdělena do několika hlavních kapitol, věnujících se základním principům znalostního managementu. Hlavními cíli této práce je vysvětlit podstatu znalostního managementu a vytvořit základní návrh znalostní báze pro společnost KPMG. V úvodní části jsou vysvětleny pojmy používané ve znalostní problematice. Dále jsou popsány znalostní kapitály společnosti, styly znalostního managementu a s tím i spojené znalostní strategie. Druhá polovina teoretické části je věnována především zodpovědnostem, úkolům a rolím v rámci znalostního managementu. Poslední kapitoly teoretické části se zabývají jednotlivými fázemi v celkovém postupu zavedení znalostního managementu. Praktická část této diplomové práce se věnuje analýze stavu znalostního managementu společnosti KPMG a návrhu znalostní báze, která může výrazně zkrátit čas potřebný pro vytvoření některých pracovních výstupů. Praktická část je zaměřena především na popis systémové architektury znalostní báze, kterou autor rovněž pro společnost KPMG vytváří.
Talent management ve firemní praxi
Zíková, Šárka ; Kleibl, Jiří (vedoucí práce) ; Srpová, Jitka (oponent) ; Černoch, Felix (oponent)
Disertační práce se podrobně věnuje tématu Talent management - řízení talentu ve firemní praxi. Cílem práce je ověřit, zda jsou obecné trendy současného řízení talentu uplatňovány ve firemní praxi. Jádrem výchozí části je analýza dostupných zdrojů k tématu současného talent managementu (odborné studie, výstupy z odborných konferencí, články v tisku, publikace a výpovědi respondentů), ověřovací část je založena na výzkumném šetření v regionu bývalého okresu Klatovy. Závěr práce je rozdělen do několika dílčích výstupů - doporučení pro respondenty, včetně návrhu časového harmonogramu implementace, shrnutí nejlepších praktik talent managementu, popis vysledovaných specifik řízení talentu dle zaměření a velikosti firem a náznak možných úskalí talent managementu.
Řízení lidských zdrojů ve vybrané organizaci
POSPÍŠILOVÁ, Lenka
Data pro zpracování literární rešerše byla získána sběrem sekundárních informací, zejména studiem odborné literatury a literárních pramenů zaměřených na oblast řízení lidských zdrojů a intelektuálního kapitálu, které jsou uvedeny v přehledu použité literatury na konci práce. Pro zpracování vlastní práce byla stanovena teoreticko-metodická východiska empirického šetření za pomoci informací z vnitropodnikových materiálů, neřízených rozhovorů, intranetových a internetových stránek zvolené firmy a z těchto zdrojů byl také vytvořen praktický popis fungování řízení lidských zdrojů v organizaci s důrazem na rozvoj intelektuálního kapitálu. Na základě těchto informací byl vytvořen dotazník a data z něho získaná doplněna pozorováním. Následně byla zjištěna primární data pomocí provedení vlastního výzkumu mezi zaměstnanci, proběhla analýza a syntéza získaných poznatků z tohoto vlastního zkoumání. Jádro praktické části diplomové práce tedy tvoří zhodnocení výsledků šetření a jejich interpretace formou souhrnných tabulek a grafů a jejich následných popisů. Dále byla provedena diskuse, formulovány vlastní návrhy a opatření s možností zlepšení v oblasti řízení lidských zdrojů a celá práce ukončena závěrem a shrnutím v anglickém jazyce (summary). Na konci práce jsou mimo použité zdroje uvedeny také seznamy grafů, tabulek, obrázků a příloh.
Leader organizace v informační / znalostní společnosti
Dobrovolný, Tomáš ; Mildeová, Stanislava (vedoucí práce) ; Dalihod, Martin (oponent)
Cílem práce je rozbor role a práce lídra v organizaci za pomoci systémových přístupů a systémového myšlení. Vyzdvihnout přicházející změny s přechodem na informační/znalostní společnost a nahrazením manuálních pracovníků pracovníky znalostními. Zdůraznit důleţitost změny nejen nástrojů, ale především paradigmatu. Pojmout lídra jako komplexní osobu, nejen jako nástroj moci, a hledat cestu k rovnováze při cestě za svým cílem v tak turbulentní době. Podívat se na organizaci jako na systém a díky systémové teorii najít pravidla pro správné nastavení jeho funkčnosti. Počínaje tvorbou řádu systému, přes problematiku dosazení správných prvků, aţ po zajištění ţádaných interakcí mezi nimi.
Knowledge management
Kurišová, Anna ; Mládková, Ludmila (vedoucí práce) ; Surovec, Jan (oponent)
Diplomová práce si klade za cíl navrhnout metodiku zavedení managementu znalostí v společnosti. Dalším cílem je implementovat navrhnutou metodiku na podmínky konkrétní společnosti. V závěre práce jsou určené možné problematické oblasti, které by mohli bránit úspěšnému zavedení managementu znalostí. Zároveň jsou představené návrhy řešení možných problémů. Společnosti, které zatím nad zavedením managementu znalostí neuvažovali jsou v nevýhodě oproti tým společnostem, které management znalostí úspěšně využívají ve svých firemních procesech. S rostoucím významem lidského kapitálu se efektivní práce se znalostmi zaměstnanců stává čím dál důležitější.
Management znalostních pracovníků
Blažková, Kristýna ; Mládková, Ludmila (vedoucí práce) ; Sedlacký, Martin (oponent)
Řízení znalostí je stále relativně mladým oborem, ve kterém se neustále objevují nové a nové koncepty. Velmi často ale bývá popisován zjednodušeně, kdy se diskuse na toto téma točí okolo univerzálních postupů, u kterých se předpokládá, že budou spolehlivě fungovat napříč všemi organizacemi. V tomto smyslu bývají také podnikány kroky efektivního řízení znalostí a snaha je soustředěna na změny v nástrojích a technologiích, jako je znalostní databáze, intranet apod. Tento přístup má ale s efektivním řízením znalostí pramálo společného. Řízení znalostí je komplexní a mnohostranné, zahrnuje vše, co organizace dělá pro to, aby zpřístupnila znalost podnikatelské činnosti, jako například začlenit klíčové informace v systémech a procesech, použít stimuly k motivaci zaměstnanců a vytvořit spojenectví tak, aby napomohly k naplnění podnikatelské činnosti znalostí. Efektivní řízení znalostí vyžaduje kombinaci mnoha organizačních prvků, technologii, praxi v řízení lidských zdrojů, organizační strukturu a kulturu, aby bylo zabezpečeno to, že správná znalost bude uplatněna ve správnou chvíli. Mnoho společností implementovalo sofistikované systémy, intranety, obvyklé úschovny a jiné, zatímco ignorovaly komplexní kulturní otázky, které ovlivňují způsob, jakým lidé ke znalostem přistupují. Prvním krokem k úspěchu je uvědomování si důležitosti řízení znalostí a znalostních pracovníků. Znalostní pracovníci vyžadují specifický přístup k jejich řízení. Často je jejich práce neviditelná a těžko měřitelná, protože probíhá v jejich hlavách nebo mimo pracovní prostředí kanceláře. Navíc patří do rostoucí části pracovní síly všude ve světě a jejich znalosti a dovednosti jsou jen těžko nahraditelné. Cílem mé diplomové práce je přiblížit čtenáři řízení znalostních pracovníků úspěšné mezinárodní konzultantské organizace Boston Consulting Group, která působí v České republice od konce 90. let. To vše v kontextu současné globální ekonomiky, ve které mají znalosti a znalostní pracovníci nesmírný význam. Nehmotným aktivem každé organizace, zejména konzultantské, jsou znalosti uchovávané ve hlavách jejich zaměstnanců. Často si držitelé těchto znalostí nejsou vědomi toho, jak důležitá je jejich znalost pro celou organizaci a její úspěch. Z pohledu organizace je rozhodující rozpoznat klíčové držitele znalostí, ty systematicky řídit a snažit se o zajištění takového pracovního prostředí, aby umožňovalo co nejhladší průběh sdílení znalostí. Na příkladu BCG můžeme vidět, že řízení znalostí je komplexní záležitostí a vůbec ne jednoduchá. Základem je dobře fungující HR proces, který řídí výběr nových pracovníků, jejich udržení a rozvíjení vztahu s bývalými. Klíčovým prvkem je motivovat znalostní pracovníky sdílet znalosti, vytvořit jim pro to prostor a poskytnout vhodné nástroje.
Management znalostí
Jarošová, Milena ; Mládková, Ludmila (vedoucí práce) ; Cejthamr, Václav (oponent)
Teoreticko-metodologická část: Základní pojmy managementu znalostí, znalostní pracovník, proces tvorby a konverze znalostí, předpoklady a přínosy managementu znalostí. Souvislost managementu znalostí s kulturou a organizační strukturou organizace, měření výsledků managementu znalostí, učící se organizace a souvislost s managementem znalostí, nástroje řízení tacitních znalostí -- příběhy -typy, jak vytvořit úspěšný příběh, užití příběhů v praxi, komunity, učňovství. Organizace založená na hodnotách. Aplikační část: Charakteristika organizace, organizace založená na hodnotách v praxi, klasifikace příběhů vyprávěných ve firmě, firemní hodnoty, příběhy v maloobchodních prodejnách, příběhy v oddělení péče o zákazníky, příběhy v neprvoliniových odděleních. Návrhy na zlepšení řízení tacitních znalostí v organizaci -- školení zaměstnanců, vzájemné inspirování se, návštěvy prvoliniových oddělení, úprava firemních hodnot.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.